ROADTRIP Nederland

Eerder dit jaar maakten we naar goede gewoonte tijdens de paasvakantie, een citytrip met de kinderen.
We trokken dit jaar naar Nederland.
Ik maakte een soort wish list in functie van de kinderen, maar ook een beetje rekeninghoudend met de hubby en mezelf.

1ste stop bracht ons naar Den Haag, waar we een 2-tal uren doorbrachten. We aten Frites in het Atelier van Sergio Herman - duur maar echt de moeite waard - en wandelden door straatjes en galerijen.
We waren aangenaam verrast.

Voor diezelfde namiddag boekte ik van thuis uit tickets voor het museum Voorlinden.
En eerlijk, het was een schot in de roos voor de andere leden van mijn gezin, die eigenlijk geen museumgangers zijn.
Wat we zagen was leuk, speels en eigentijds. Zeker en vast de moeite waard.

's Avonds trokken we richting Rotterdam. Ik reserveerde in een klein hotel, niks speciaals, maar centraal gelegen. Ideaal om de stad te verkennen.
Een stevige wandeling bracht ons via de Erasmusbrug in de foodhallen aan de andere kant van het water.
Die foodhallen, een heerlijk concept! Tafels en stoelen centraal en rond om rond eettentjes, voor elk wat wils.

's Anderendaags gingen we wandelen om een eerste impressie van deze vrij jonge stad te krijgen. Een klassieker als de kubuswoningen stond op de lijst, de gloednieuwe markthallen - weeral eten - het mooie station, waar we koffie dronken en nog wat napraatten over wat we gezien hadden eerder die dag. Die avond trokken we traditiegetrouw - in elke stad waar we wel eens komen - naar Wagamama. Weliswaar fastfood, maar vers bereid bereid en heerlijke smaken. (Antwerpen, Londen, Amsterdam, New York bezochten we al eerder). Vooral een schot in de roos voor de kinderen!

De volgende dag reden we door naar Amsterdam. ooit was ik er wel geweest, maar ik herinnerde me er in feite niets van. Het werd dus weer een ontdekking.
Ook hier werd er veel gewandeld en kwamen we leuke plekjes tegen. De 9 straatjes vonden we heerlijk om in te kuieren, de hoofdstraat daarentegen een verschrikking, zo druk! We maakten een vaartje door de stad, gingen met de overzetboot (gratis!) achter het station naar wat de kinderen noemen "de achterkant van Amsterdam"

In één van de 9 straatjes vonden we een mooie plek om te dineren, Le Coeur, een bistrothèque, geopend sinds het najaar 2018. En de ochtend daarna hadden we een uitgebreid ontbijt bij Anna en Max.

Onze eerste impressie tijdens onze 4-daagse in Nederland was een topper. Hier komen we zeker nog terug!